Babysalmesang

må man danse i kirken?

Babysalmesang er blevet enormt populært i mange kirker rundt om i Danmark – deriblandt Enghøj Kirke. Babysalmesang er et enkelt koncept, som spiller ind på mange områder, bl.a. socialt, sprogligt og musikalsk. Når voksne og børn synger sammen, opstår der et sprog, som styrker det følelsesmæssige bånd mellem dem.

Barnet kommunikerer og svarer med hele sin krop, og barnets sanser styrkes gennem sang og gestik. Spædbarnet kan måske umiddelbart ikke så meget, men det kan lytte! Barnet vil hurtigt genkende de salmer og sange, vi synger fra gang til gang og glædes over dem – også når de synges derhjemme, når barnet skal puttes, når man skal hygge eller have det sjovt, eller måske når barnet skal beroliges.

Vi synger, danser og laver sanseoplevelser med børnene. Der kræves ingen forudsætninger at være med.

Vi lærer salmer, sange og remser undervejs, og hver far og mor synger med sit næb. Hvert barn holder faktisk allermest af netop sine egne forældres stemmer. Babysalmesang er en hyggestund for forældre og deres barn samt for forældre og børn imellem. Babysalmesang henvender sig til spædbørn fra 2-12 måneder og deres mødre/fædre/omsorgspersoner.

Vi er i gang med et nyt hold. Har du lyst til at være med, er du velkommen til at skrive til Sisse Møller Hellemann for at høre om der er plads.

Vi er i kirken og babysang varer ca. 35 min. Derefter er der kaffe/te og hygge samt mulighed for selv at spise sin medbragte mad.

Deltagelse er gratis, men tilmelding er nødvendig.

Du kan skrive til Sisse på cmh@enghoejkirke.dk eller ring/send en sms på tlf. 2423 0501 for at høre nærmere.

club enghøj

minikonfirmand