Jeg hedder Daniel Vigtoft Jakobsen, jeg er 28 år og er netop begyndt som præst her i Enghøj.

Jeg begyndte at læse teologi i 2009 på Københavns Universitet, men skiftede i 2010 til Aarhus, hvor jeg blev færdigudannet teolog i 2016 med speciale i Ny Testamente. Derefter var jeg på pastoralseminariet i et halvt år, hvorefter jeg var klar til at søge embede som præst.

I maj 2017 blev jeg ordineret som sognepræst i Viborg Domkirke, da jeg blev sognepræst i Brøndum-Hvidbjerg-Håsum-Ramsing Pastorat i Salling. Det var mit første embede, og jeg var rigtig glad for at være præst på landet, hvor jeg fik lov at være tillidsrepræsentant for præsterne og være stiftspræst for Kirken på Landet.

Jeg har fået en rigtig god erfaring fra mit tidligere embede, som jeg har taget med i bagagen, nu når jeg er kommet til Enghøj Sogn. Jeg er allerede flyttet til Randers – eller Vorup -, hvor jeg bor sammen med min kæreste, der er børnehaveklasseleder. Og jeg glæder mig til at lære området omkring Enghøj meget bedre at kende.

Jeg er utrolig glad for at have fået lov at blive sognepræst i Enghøj. Tidligere var jeg præst på landet, og nu er jeg præst i byen. Det er anderledes, men det dejligt at være kommet til et sogn med et højt aktivitetsniveau, og hvor der er et stort lokalt engagement.

Embedet, jeg har overtaget, har særlig fokus på børne-/ungdomsarbejdet i præstegerningen. Derfor glæder jeg mig til at være en del af den attraktive ”Club Enghøj”, og til at lære sognets børn og unge at kende gennem minikonfirmand- og konfirmandundervisningen.

Jeg ser meget frem til samarbejdet med menighedsrådet, personalet, de frivillige og Alice. Jeg er allerede i fuldt gang, men jeg glæder mig til for alvor at blive en del af et aktivt og levende sogn i Randers.

Jeg glæder mig til at lære jer alle bedre at kende.

Daniel Vigtoft Jakobsen.