Hvad betyder ordet ”sjælesorg”?

Sjælesorg betyder omsorg for sjælen. Mange forbinder automatisk ordet med sorg i forbindelse med tab af dem, man har kær, men faktisk dækker ordet over omsorg i alle tænkelige situationer, hvor du har det svært, befinder dig i en krise eller har brug for at dele et eksistentielt dilemma.

Hvad er så Sjælesorg.nu?

Sjælesorg.nu – eller ”Sjælesorg på nettet”, som vi også kalder os – er en gratis chatfunktion, hvor du inden for bestemte tidsrum (du finder dem på forsiden) kan få en fortrolig samtale med en præst om lige netop det, der går dig på. Altså emner, som du gerne vil vende med et andet menneske, der er parat til at lytte.
Sjælesorg.nu er et folkekirkeligt treårigt projekt, som er støttet af Folkekirkens Fællesfond og de 10 stifter i Danmark. Vi har egen projekt- og styregruppe, en daglig leder og en række præster, som er sjælesørgere på nettet.

Du kan læse mere samt finde chatfunktionen via dette link sjaelesorg.nu