I Enghøj kirke har vi i flere år arbejdet med grøn omstilling og tanker om, hvordan vi kan gøre vores forbrug mere miljøvenligt. F.eks. har vi for længst afskaffet éngangskrus af plastik, udskiftet vores elpærer til mere energibesparende pærer og generelt været opmærksomme på vores elforbrug.
Men de seneste måneders voldsomme prisstigninger på el og varme har gjort, at vi iværksætter yderligere tiltag:

• Vi reducerer opvarmningen i vores sognegård og kirke til 19 grader. Hav dette in mente, når du kommer til vores arrangementer og tag eventuelt en ekstra lun trøje med.
  • Belysningen i og omkring Enghøj Kirke har også været under luppen, og dette gør, at vi i år ikke sætter lys på vores udendørs juletræ, før juledagene begynder.

Du kan læse mere i en opfordring fra Kirkeministeriet via dette link.