Solsikkevenlig kirke

I Folkekirken skal der være plads til alle – også til mennesker med et usynligt handicap ❤

Folkekirken i Randers Søndre Provsti er blevet en del af Solsikkeprogrammet, og Sognepræst Susanne Therese Hjørlund fortæller her hvorfor:

“Det ligger i kristendommens DNA at være inkluderende. I folkekirken skal der naturligvis være plads til alle, også til mennesker med et usynligt handicap.

Det kan være svært at deltage i forskellige sammenhænge, når man selv, eller en i familien, har et usynligt handicap.

Det skal være trygt at komme i kirken både til gudstjenester og til vores mange andre arrangementer.”

Ved at gå med i solsikkeprogrammet vil Folkekirken i Randers Søndre Provsti gerne vise, at der plads til alle, og ønsker at sætte fokus på inklusion og fællesskab.

De står klar med en hjælpende hånd, ro og tålmodighed, hvis man har et særligt behov.

Har du spørgsmål til Solsikkesnoren kan du henvende dig til vores kirkekontor eller vores kirketjenere.

lys