månedens kunstner

Månedens kunstner er udvalgte udstillinger i den blå stue i sognegården. Der udstilles oftest 2 måneder af gangen. Du er velkommen til at kontakte formand for kunstudvalget, Asta Ibsen på tlf. 2893 1359, hvis du ønsker at udstille i den blå stue eller har spørgsmål.

I april og maj udstiller Poul Aage Fogde.

Han fortæller: ”Jeg er selvlært, men har gennemgået kurser i farve- og malelære og teknik med hensyn til specielt olie- og akrylmaleri. I tidens løb har jeg illustreret en del publikationer, såsom fagbøger og artikler, jeg har lavet en del akvareller, en kalender med 12 motiver fra Færøerne, samt vinetiketter og julemærker med motiver fra Søften, hvor jeg bor. Specielt gennem de seneste år har jeg helliget mig maleriet, både i olie og akryl. Jeg kan lide at lade fantasien råde, men mine foretrukne motiver finder jeg i naturens luner og maler gerne ud fra et realistisk udgangspunkt, dog således, at tilskueren kan lægge en tolkning ind i billedet.”

UDSTILLINGER bl.a.:

1993:       Langkær Gymnasium, akvareller & malerier

1995:       Uhresalen, Hinnerup Kulturhus, malerier

2010:      Møllegalleriet, Søften, tegninger, akvareller, malerier

2010-11: Hinneruplund Ældrecenter, Hinnerup, akvareller og malerier

2011-12: Århus Universitet, malerier

2011:       Solgaarden, Sdr. Rind, malerier

2011-12: Salen, Birthe Rasmussen, Hinnerup, malerier

2012:      Langkær Gymnasium, malerier

2016-21: Kunst i Favrskov

Udstillingen er åbent i kirkekontorets åbningstid, som er mandag-fredag kl. 9-13.00.

Overblik over gudstjenester og aktiviteter?

riverside gospel choir

Kan du lide at synge sammen med andre?

vågetjenesten, måske noget for dig?

En rummelig kirke for alle