menighedsråd

Møder og referater

menighedsråd ved Enghøj kirke

Menighedsrådet holdt møde torsdag d. 25. april.  Herunder kan du læse referatet.

Referat 24.04.05

Referater fra tidligere møder afholdt i 2023 og 2024 kan læses herunder:

Referat 24.03.20

Referat 24.02.29

Referat 24.01.25

Folkekirkens lokale ledelse udgøres af menighedsrådene, der vælges for fire år ad gangen, og sammen med præsten har ansvaret for det kirkelige liv i sognet. Der er ca. 1.700 menighedsråd og knap 13.000 valgte menighedsrådsmedlemmer i Danmark. De yder et stort stykke frivilligt arbejde for at sikre de bedste rammer for en levende folkekirke lokalt.

Menighedsrådene vælges af folkekirkens medlemmer og sidder i fire år ad gangen. Det seneste menighedsrådsvalg var 15. september 2020.

Faste opgaver

Menighedsrådene er folkekirkens lokale ledelse. Menighedsrådet fastlægger gudstjenesterne, planlægger sammen med kirkens personale livet i kirken (fx aktiviteter for børn, unge og ældre, kultur, koncerter mm.), administrerer kirkens ejendomme, prioriterer ressourcerne – og ansætter og leder kirkens ansatte.

Ved Enghøj Kirke består menighedsrådet af 10 valgte medlemmer og sognets præster. Alle medlemmer af folkekirken, som opfylder kravene til at stille op, kan vælges ind i et menighedsråd.

menighedsrådsmøder

Menighedsrådet holder møder 8-10 gange om året. Møderne er offentlige og du kan læse dagsordnen her på hjemmesiden en uge før mødet. Referatet fra mødet kan også læses her på siden umiddelbart efter mødet.

sorggrupper

koncerter

vågetjenesten, måske noget for dig?